Friday, March 9, 2007

kawan-kawan

Sejak aku mengenali dunia internet@dunia tanpa sempadan nie banyak sungguh yang aku pelajari.Hingga ke hari nie semestinya masih tahap rebung buluhlaaa katakan..banyak yang ku tak tahu akan penggunaannye, dalam masa yang sama masih jauh lagi ilmu pengetahuan mengenainya aku belum jelajahi mahupun menguasai.1st time aku kenal internet melalui kawanku sezaman ketika di form4 lepas SMU.Hanya sedikit tunjuk ajar dari kawanku inilah aku merempuhi masuk sikit demi sedikit untuk mengenali komputer,apa itu komputer?bagaimana penggunaannya?untuk apa kita mesti tak dapat tidak kena mengetahuinya.Semuanya aku temui jawapannya sedikit demi sedikit, hari demi hari, masa ke semasa melalui pembelajaranku secara tak rasmi bergurukan diri sendiri sambil melihat teman-teman sezaman.

Bila usia meningkat dan dunia ini mula ku merempuh masuk rupanya aku bisa mampu menambahkan kenalanku tanpa sempadan usia mahupun peringkat.Bermacam-macam aku jumpa orang di dalamnya.Ada yang menggunakan perkhidmatan ini untuk meluahkan rasa hati, ada yang mencari teman,ada yang suka-suka tanpa segan silu merempoh sempadan garisan merah,ada yang mencari bahan atau maklumat ,macam-macamla..yang pastinya untuk kepentingan peribadi mahupun umum.

Nak diceritakan atau tidak, malu atau segan,mahu tidak mahu, heran atau tidak terimalah kenyataan bahawa kebanyakan teman-temanku terdiri dari kalangan adik2.huhuhuhuhu..naper yer..aku tak jumpa kenalan seusia mahupun teman-teman sezaman walaupun sudah lama mengharungi dunia nie.sungguh pelik dan menakjubkan kalangan adik2 ini mempunyai ilmu tertentu yang pastinya aku kagum dengan mereka.Apa orang lain nak kata lantak dioranglaa aku tetap respek ngan adik2 nieh.Mereka banyak mengajarku mengenai sistem2 website ataupun coding html yang suatu ketika dahulu aku tak paham apa benda sistem nieh.Hinggakan aku merasai kesusahan untuk membuat sesuatu design dalam blog terhapus sikit demi sedikit.Saat aku menulis dalam blog nie pun aku rasakan amat lancar ketika mengarangnya, kenapa tidak kerana aku tahu bila siap apakan yang perlu aku lakukan.

Pengaruh bergaul dengan adik2 ini sungguh tak ku sangka terlalu meluas merebak.aku rasa aku sorang saja terkena rupa2nya ramai senior2 yang lain yang ku kenali pun terikut-ikut dengan rentak karenah adik2 nih.hahahaha gelak sensorang ler aku.hehehe.apela yang adik2 wat yer hehehe aku nak ceritakan banyak2 pun tak guna jugak, kalau nak tahu bergaulah dengan mereka..adusss.... makin merepek dah aku nieh... chow dulu laa...penat otak dok perah nak menulis.....cukuplaaa..sambung lain kali....jangan gelak yer..

1 Comment:

Anonymous said...

mama pun tak pandai gak walau dah kat dunia internet ni sejak thn 1999 lagi...mama cuma suka membaca je..belajar dgn anak² cyber..yg penting jangan malu utk bertanya.

selamat maju jaya ..hehehe..mama link shin ye...

blogger templates | Make Money Online