Thursday, May 24, 2007

Doa Nasyid


bismillah.... ya rahman..nu ya rahim... bismillah...
bismillah.... ya fatta..hu ya halim... bismillah...

ya allah... ya mannannnu... ya karim... ya allah...
ya allah... ya mannannnu... ya karim... ya allah...

bismillah....
bismillah....
bismillah....

ya robbi... sudilah pandang kami
terangi jalan gelap ini
jangan biarkan aku terus sendiri
mencari mendaki dan berduri
ya robbi... dengarlah doaku ya robbi.....

hadirlah dalam kehidupan kematian kami
cubaan ujian ku lalui ya allah ya rahman... ya rahimm...
ya robbi... sudilah pandang kami
terangi jalan gelap ini
jangan biarkan aku terus sendiri
mencari, mendaki, dan berduri

ya robbi.... dengarlah doaku

ya robbi....
hadirlah dalam kehidupan kematian kami
cubaan ujian ku lalui ya Allah yaa rahman... ya Rahimm...

...........................................................................
tuhan berikanlah aku
pada jalan yang engkau tunjuki
pada mereka yang engkau beri
begitulah juanya aku
apakah aku yang terleka
apakah aku yang tidak tahu
di dunia ini jalan berliku
ku pohon pentunjuk ilahi

ohh tuhanku
aku percaya pada segala
ranjau kehidupan ini
rahmatMu luas tak terhingga
aku insan yang masih mencari
akan ku tempuhi
segala dugaan
mereka mentertawakan aku
sumber yang kau ilhamkan kepadaku
yang ku berikan kepada mereka
mengapa tidak diikhlaskan
panjatkan syukur padamu ya rahman...
ohh tuhanku.. redhailah hidup ini

ohh tuhanku
aku percaya pada segala ranjau kehidupan ini
rahmatMu luas tak terhingga
aku insan yang masih mencari
akanku tempohi segala dugaan
mereka mentertawakan aku
sumber yang kau ilhamkan kepadaku
yang ku berikan kepada mereka
mengapa tidak diikhlaskan panjatkan syukur padamu ya rahmann
ooh tuhanku redailah hidup ini

kini aku bersama mereka
berdamping bercita-cita sama
kemesraanku kian terhimpit
begitula selalunya aku..


Selalulah kita berdoa tak kira di mana kita berada.ketika senang, ketika susah..jangan sesekali kita meninggalkan permohonan kita pada Allah.sentiasa memperbaharui permohonan kita tak kira berjuta kali pun.Allah sentiasa mendengar doa kita..dan Ingatlah ada 3 tahap Allah memperkenankan doa kita..

1.Diperkenankan ketika itu juga ( masa kita berdoa)
2.Ditahan sehingga masa akan datang..mungkin esok atau lusa baru diperkenankan
3.Ditahan selama kita di diunia tapi diperkenankan ketika hari pembalasan nanti (hari akhirat)

Bedoalah kerana doa itu senjata mukmin..selalu memohon keampunan kepadanya..insyaAllah semuanya selamat dunia dan akhirat..

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online