Saturday, June 23, 2007

Bantulah aku melawan nafsu .. ya Allah


telah aku lawan musuhku setiap waktu
ku cuba berkali-kali ku ku gagal lagi
aku tak putus asa ku lawan lagi
namun aku tak mampu ku kalah jua

ooh tuhan bantulah aku mudahkan aku
melawan nafsu ini yang merosakkanku
agar aku tak terhalang untuk menujuMu
tolonglah aku tuhan
kasihani aku jangan engkau biarkan aku

tuhan ..... bantulah aku
kasihani aku
jangan biarkanku
bantulah aku selalu
aku tak putus asa
ku tetap berjuang dengan mengharap
bantuan dariMu
kalaulah Engkau terus membiarkanku
ku akan berterusan ke lembah dosa
oh tuhan nafsu dan syaitan sering mengganggu aku
setiap hari dia memusuhiku ketika ku ingin mentaatiMu

jangan biarkan aku keseorangan
ku hadapi syaitan dan nafsuku
aku ingin mentaatimu
ku ingin redhamu
kalau engkau biarkan aku
ku akan kecewa nanti
tuhan ku akan mencuba lagi
melawan nasfu dengan bantuanMu
dan rahmatMu tuhan..

di dalam sembahyang ini ku harapkanMu
berikan padaku cinta dan takutkanMu
sebagai penawanku dari nafsuku
bukankah itu janjiMu kepada hambaMu
oh tuhan... bantulah aku menghayati sembahyangku
agar ku dapat ku merasakan kebesaranMu
hingga aku tak membesarkan selainMu
dengan rasa itu ku harap
moga ku kan dapat melawan syaitan dan tipuan nafsuku

tuhan.... dalam sembahyangku
bersihkan jiwaku
lemahkan nafsuku
selamatkanlah diriku
suburkan rasa kehambaan
dan kekalkanlah rasa itu di dalam seluruh kehidupanku

jangan biarkan aku keseorangan
ku hadapi syaitan dan nafsuku
aku ingin mentaatimu ingin redhaMu
kalau engkau biarkan aku
ku akan kecewa nanti
tuhan ku akan mencuba lagi melawan nafsu dengan bantuanmu
dan rahmatmu tuhan

0 Comments:

blogger templates | Make Money Online